Firma J.D. Power and Associates ogłosiła iPhone'a najbardziej satysfakcjonującym smartfonem roku 2011. Oznacza to, że Apple zajęło pierwsze miejsce piąty raz z rzędu.

J.D Power and Associates to założona w 1968 roku firma, specjalizująca się w badaniu rynku pod kątem poziomu satysfakcji klienta. Wyniki badań w poszczególnych kategoriach ogłaszane są w corocznych raportach.

W badaniach dotyczących telefonów bezprzewodowych, Apple zajęło pierwsze miejsce, zdobywając 795 punktów na 1000 możliwych. Drugą pozycję zajęła Motorola z sumą 763 punktów, wygrywając o włos z HTC z 762 punktami.

W ankiecie konsumenci byli proszeni o ocenę produktów m.in. w takich kategoriach, jak: łatwość obsługi, system operacyjny, design produktu, funkcje oraz żywotność baterii. Apple zdobyło pięć gwiazdek w każdej kategorii poza żywotnością baterii. Ta ostatnia kategoria stanowi 8% ogólnej punktacji, więc słaby wynik nie miał w tym przypadku istotnego znaczenia. Największy wpływ na końcową ocenę miały: łatwość obsługi, system operacyjny oraz design produktu.


Oceny przyznane w poszczególnych kategoriach.

W tegorocznych badaniach najbardziej widoczny był spadek pozycji RIM oraz Nokii. Natomiast Samsung zajął ostatnie miejsce zdobywając w każdej kategorii dwa punkty z pięciu możliwych, poza żywotnością baterii, gdzie otrzymał trzy punkty.

Z wyników tegorocznych badań można wyciągnąć jeden wniosek: jeśli Apple poprawi żywotność baterii a inni producenci znacznie nie ulepszą swoich urządzeń, to w przyszłym roku konkurencja również pozostanie bez szans.

Źródła: JDPower.com, Cult of Mac